Hodnocení ŠVP 1.-5. třídy pořádající agenturou
Vyhodnocení akce animátorem
Název akce: |
ŠVP - Cromagnon |
||
Škola: |
ZŠ Křenovice |
||
Místo a datum konání: |
13.-17.6.2016 - RS Atlas - Čenkovice |
|
|
Animátor: |
Peter Burian |
|
PRŮBĚH AKCE
Akce proběhla podle plánu bez výraznějších operativních úprav programu:
- Tvořivost
- jeskynní malby
- tanec lovců
- Válčení
- trénink se zbraní
- boj o mamuta
- volba náčelníka
- Lov
- stopování zvěře
- lov zvěře
- výroba pastí
- přeprava úlovku
- lukostřelba
- stopařské značky
- Finální aktivita
- jiná (zjednodušená) pro první ročník a pro další ročníky
Z důvodu většího počtu účastníků byla lehce porušena původní linie příběhu tím, že po část dne se konala rotace tříd u čtyř stejných aktivit. První ročník sledoval vlastní dějovou linku z důvodu lehké korektury náročnosti jednotlivých aktivit.
HODNOCENÍ SKUPINY
- Účastníci se do programu zapojovali aktivně, případy nechuti účastnit se aktivit se nevyskytovaly, naopak, u některých aktivit vyžadovali opakování a variace.
- Účastníci velmi dobře chápali dějovou linku, pravidla jednotlivých aktivit i bezpečnostní pravidla.
- Pozornost a soustředění účastníků byly na dobré úrovni - bylo možné prezentovat potřebné věci i větším skupinám najednou, účastníci vnímali a v prostoru pro otázky kladli konstruktivní otázky k věci.
- Spolupráce účastníků na jednotlivých úkolech ve skupinách i mezi skupinami navzájem byla na vysoké úrovni v porovnání s jinými podobně složenými skupinami.
- V druhé polovině akce se únava podepsala na drobném poklesu soustředění a obvykle delším vysvětlování některých pravidel.
SHRNUTÍ AKCE
- Celá akce dopadla podle plánu.
- Za nejatraktivnější aktivity účastníci označili ty, které byly zaměřené na pohyb, blok lukostřelby a noční aktivitu.
- Aktivity úspěšně podpořily zvědavost směrem k tématu příběhu - to prokázala závěrečná aktivita věnovaná otázkám účastníků, kdy se mnozí ptali na věci související s motivem příběhu (život pravěkých lovců, reálie, porovnání herní mechaniky a skutečnosti)
DOPORUČENÍ ANIMÁTORA K DALŠÍMU ROZVOJI
Pro pokračování s příběhovými programy doporučujeme rozdělit tak početnou skupinu účastníků do dvou paralelně běžících příběhů (například 1.+2. ročník / 3.-5. ročník) přizpůsobených užšímu věkovému rozpětí účastníků (na tomto kroku jsme již domluveni)
Pro starší účastníky doporučuji program "Koruna a trůn" - krom toho, že taky obsahuje strategickou hru pojící všechny aktivity, klade větší důraz na plánování a komunikaci ve skupině i mimo ni.
Pro mladší účastníky doporučujeme programy "Olympiáda v mechu a kapradí", nebo "Tajemství lesní říše" - ty obsahují podobný soubor aktivity, jako programy pro starší. Náročnost aktivit je ale přizpůsobena věku a i strategická hra pojící dílčí aktivity je ale více přizpůsobena mladším účastníkům.